Velkommen til Langlielva Rideklubb

Langlielva Rideklubb er en dynamisk og engasjert klubb dedikert til samspillet mellom hest og menneske. Vi tror på betydningen av å bygge sterke bånd mellom hester og ryttere, og vi jobber kontinuerlig for å fremme en trygg, respektfull og gjensidig forståelse mellom disse to fantastiske vesenene.

Våre verdier

Respekt: Respekt er kjernen i alt vi gjør hos Langlielva Rideklubb. Vi verdsetter hestenes egenart og individuelle behov, og vi oppfordrer alle medlemmer til å vise respekt for hestene gjennom omsorg, riktig behandling og empatisk samhandling. Vi tilbyr et trygt og oppmuntrende miljø der hestene og menneskene kan trives og utvikle seg på best mulig måte.

Kommunikasjon: God kommunikasjon er avgjørende for å oppnå et harmonisk samspill mellom hest og folk. Vi legger stor vekt på å lære våre medlemmer hvordan de kan kommunisere på en tydelig og følsom måte med hestene. Vi bruker både verbal og non-verbal kommunikasjon for å sikre at budskapet blir forstått og at hestene våre føler seg trygge og ivaretatt.

Utvikling: Vi tror på kontinuerlig læring og vekst, både for hester og ryttere. Hos Langlielva Rideklubb tilbyr vi et bredt spekter av treningsmuligheter og aktiviteter som strekker seg fra grunnleggende ridning til konkurranser og mer avanserte ferdigheter. Vi oppmuntrer våre medlemmer til å sette seg mål og gi dem ressurser og støtte til å nå dem. Vår målsetting er å hjelpe både hester og ryttere til å utvikle seg til sitt fulle potensial.

Samarbeid: Suksessfullt samspill mellom hest og rytter krever et sterkt samarbeid. Vi legger til rette for et inkluderende og støttende fellesskap der medlemmene kan samarbeide, dele kunnskap og erfaringer, og oppmuntre hverandre til å nå sine mål. Vi tror på verdien av å dele glede og utfordringer, og sammen skaper vi en positiv atmosfære hvor både hester og ryttere kan trives og lykkes.

Bli med oss!

Enten du er nybegynner eller en erfaren rytter, er du hjertelig velkommen til å bli med i Langlielva Rideklubb. Vi tilbyr gruppebasert og individuell trening, konkurranser og andre arrangementer som er rettet mot å utvikle samspillet mellom hest og menneske.

Samspillet mellom hest og menneske er en unik og berikende opplevelse, og hos Langlielva Rideklubb forstår vi verdien av dette samspillet. Bli med oss på reisen og opplev en verden full av tillit, respekt og glede mellom hester og ryttere.

Vi samarbeider tett med Nordmarka Rideskole

Nordmarka Rideskole er en liten rideskole i hjertet av Nordmarka, med et lite og personlig miljø. Hos Nordmarka Rideskole hjelper alle hverandre og vi samarbeider mot et felles mål.

Deres filosofi er å la ryttersport være tilgjengelig for alle, uavhengig av økonomisk, sosial eller kulturell bakgrunn og fysiske eller psykiske utfordringer.

De lærer barn og voksne å ta vare på hesten på best mulig måte, både ved ridning som er gunstig for hestens fysiske utvikling og helse, men også ved alle aspekter av hesteholdet; håndtering, fôring, utstyr, hestenes sosiale krav, atferd - kort sagt hestens totale velferd.

De er en møteplass og sosial arena, hvor barn, unge og voksne får anledning til å arbeide med hesten; ikke bare som rytter, men også hjelpe til å fôre, møkke, stelle og på andre måter ta vare på den hesten de får tildelt, samt lære om dyrehelse og dyrevelferd.