Helgekurs med overnatting

Påmeldingsfrist: 09.03.2023 21:00

Vis kart

Påmelding kr 2 575,00 inkl. avgifter

Det har vært prat om dette i lang tid - endelig skjer det!

Vi inviterer til en hel helg fullspekket med masse hestemoro.

Helgen 10.-12. mars blir det helgekurs med overnatting for dere som ønsker å tilbringe mer tid med både hester og medryttere. Det vil bli en innholdsrik helg - en arena for lærdom og lek.

Hva kan du forvente i løpet av helgen?

• To rideøkter lørdag, og to rideøkter søndag.
  • Én teoritime på lørdag, og én på søndag. Teoritimene kan ta for seg tematikker som fôring, anatomi, øvelser innenfor stretching av hest, eller annen nyttig hestekunnskap.
  • Bidra med de daglige rutinene i helgen. Blant annet å sette ut hestene om morgenen, møkke bokser og paddocker, fylle vann, ordne med fôr, se til at hestenes utstyr er helt og rent, ta hestene inn for kvelden, stell av hestene og se over at de er friske og fornøyde.

For påmelding til helgen

• Påmelding skjer via vår online løsning. Betalingen må være gjennomført for at påmeldingen er gyldig. Vi ber om at e-post kun brukes til å stille spørsmål utover det som står i arrangementsbeskrivelsen.
  • Det er mulig å leie hest på stedet. Instruktøren vil dele ut hester på fredagen. Hver deltager vil få sin egen hest å følge opp gjennom helgen.
  • Det er åpent for å ta med egen hest. MERK: Vi har ikke mulighet til å tilby boks eller paddock til hester utenfra denne gangen. Dersom du ønsker å ta med egen hest bør du ha hesten oppstallet i gangavstand fra vår stall.

Praktisk informasjon

• Oppmøte/avreise; Oppmøte fredag kveld senest klokken 20.00 ved Nordmarka Rideskole, avreise søndag klokken 16.00.
  • Priser; Det koster kr. 2 500 per deltager for hele oppholdet. Prisen er inkludert frokost, lunsj og middag. Deltagere kan ta med egen mat/snacks. Husk å gi beskjed ved eventuelle allergier.
  • Rideerfaring; Deltagere må ri på nivå lett øvet - erfaren for å kunne delta. For mer informasjon om hva de ulike nivåene innebærer, se til Nordmarka Rideskole sin kursbeskrivelse.
  • Alder; Deltagerne må være mellom 10 og 16 år.
  • Utstyr; Godkjent ridehjelm, sikkerhetsvest, ridebukse/bukse uten innvendig søm, hansker og skotøy med lav hæl uten skolisser. Det er mulig å leie ridehjelm og sikkerhetsvest på stedet.
  • Instruktør; Veronica Wardenær er ansvarlig instruktør til stedet, under hele oppholdet.
  • Antall kursplasser; Det er totalt 8 kursplasser.
  • Forsikring; Deltagere som er medlem av LEK er forsikret gjennom barne- og klubbforsikring frem til den datoen de fyller 13 år.
  • Overnattingen; Alle må ta med egen pute og dyne. Det kan bli kaldt om nettene så det er lurt å ta med varme klær. Overnattingen skjer innendørs på hytter ikke langt unna stallbygningene.

Send oss gjerne en melding eller e-post til post@langlielvarideklubb.no dersom du har noen spørsmål om helgen.

Administratorer